Alice… in Wonderland or Underland?
Alice in Wonderland | Tim Burton | 2010
Eugenia Molina

Escuela de Orientación Lacaniana-Sección Córdoba. AMP


The look and the ominous in 13 Reasons Why
13 Reasons Why | Selena Gomez | 2017-2020
Juan Pablo Duarte

Subsecretaría de Cultura, Universidad Nacional de Córdoba


The girl of the bubbles
The undoing | David E. Kelley | 2020
Ludmila Malischevski

Escuela de Orientación Lacaniana-AMP, Universidad Nacional de San Martín


Successfully ominous vacation
The White Lotus | Mike White | 2021
María Agustina Brandi

Maestría en Teoría Psicoanalítica Lacaniana, Universidad Nacional de Córdoba


The ominous is the family
Sharp Objects | Marti Noxon | 2018
Andrés Rosental

Universidad Autónoma de Entre Ríos, Instituto Clínico de Buenos Aires


The Lost Daughter or what cinema can teach us of the ominous infantile and the rejection of the feminine in speaking beings
La Hija Oscura | Maggy Gyleenhall | 2021
Luciana Szrank

Centro de Investigación y Estudios Clínicos (CIEC)


Not being at home. Jentsch and Freud, on the {uncanny} in the artificial world
Her | Spike Jonze | 2013; 2001 A Space Odyssey | Stanley Kubrick | 1968; Blade Runner | Ridley Scott | 1882; The Terminator | James Cameron | 1984; The Matrix| Lana y Lilly Wachowski | 1999; Ex Machina | Alex Garland | 2015
Darío Sandrone

Facultad de Filosofía y Humanidades, Universidad Nacional de Córdoba


A disturbing origin. Harry Potter and the magic of filiation

Lucía Amatriain, María Elena Domínguez

Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires


The hunt for truth
Jagten (La cacería o La caza) | Thomas Vinterberg | 2012
Michel Dibarboure

Facultad de Psicología, Universidad de la República, Montevideo


Science and Profession Congress Symposium 2023
Psychoanalysis, ethics and cinema
Eugenia Destefanis, Gigliola Foco, Juan Brodsky, Juan Pablo Duarte, Paula Mastandrea